O matematycznym labiryncie krótko wspominałam na funpage'u mathinspiracje. Co jest potrzebne, aby stworzyć własny labirynt?
- ja wykorzystałam drewniane bierki, by stworzyć "korytarze", ale może być włóczka, patyki, sznurek - wszystko, co pozwoli nam stworzyć ścieżki;
- pomoce do zadań, które dzieci muszą wykonać podczas przejścia przez labirynt. U mnie były to: klocki lego, piktogramy, drewniane liczmany, dwie kostki do gry, obrazki i cyfry, patyczki do liczenia, plastikowe figury geometryczne.
Jak wyglądał przebieg zabawy?
Najpierw uczeń musiał stanąć na początku labiryntu. Poruszał się po nim zgodnie z moimi instrukcjami, które wyglądały mniej więcej "3 stopy do przodu, 5 stóp w lewo..." itd. Za każdym razem moje instrukcje prowadziły do ślepej uliczki, w której czekało zadanie do wykonania.
Poniżej zadania, które wymyśliłam ja, a które z powodzeniem każdy może modyfikować według własnych potrzeb.
1. Masz do dyspozycji 9 obrazków z rybkami i 9 obrazków z cyframi. Połącz w pary obrazek z cyfrą, która określa ilość rybek na obrazku.
2. Rzuć dwoma kostkami do gry. Dodaj wyrzucone oczka. Zbuduj z klocków wieżę o tej wysokości.
3. Policz patyczki. Sprawdź, czy jest ich parzysta ilość.
4. Zbuduj z klocków lego pociąg o długości dokładnie 8 pinów.
5. Masz przed sobą 3 rzędy z obrazkami (piktogramami). W każdym rzędzie jeden obrazek nie pasuje do pozostałych. Powiedz który i uzasadnij swój wybór.
6. Twoim zadaniem jest dokończenie szlaczka z figur według podanej reguły.
Powyższy labirynt był stworzony dla dziecka w wieku 6 lat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz